loading...

آس چارتر

بازدید : 5
دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 زمان : 17:45

مسجد صورتی شیراز

مسجد نصیرالملک یا مسجد صورتی یا مسجد نورهای شیراز یکی از بناهای بسیار زیبا و دیدنی شهر شیراز می باشد. در این مطلب از اس چارتر قصد داریم تا شما را با مسجد دیدنی نصیرالملک شیراز اشنا کنیم همچنین می توانید بلیط هواپیما شیراز خود را از این سایت دریافت کنید. در ادامه با ما همراه باشید. این بنا از اینرو به مسجد صورتی معروف شده است که دارای پنجره های قرمز و صورتی می باشد. این مسجد در محله گودعربان شیراز و که در جنوب خیابان لطفعلی زند و در مجاورت شاه چراغ قرار گرفته است. مساحت این مسجد در مقایسه با دیگر مساجد شیراز زیاد نیست ولی از لحاظ معماری و زیبایی یکی از شاهکارهای دوره قاجار به حساب می آید.

ساخت این بنا در دوره قاجار و در سال 1293 آغاز و در سال 1305 به پایان رسید. مسجد نصیرالملک در سال 1348 توسط میرزا آیت بازسازی و در سال 1358 به شماره 396 در فهرست آثار ملی ایران ثبت گردیده است. مرمت این سازه از سال ها قبل توسط موقوفه نصیرالملک و تولیت محمود قوام آغاز شده است. مساحت این مسجد 2890 متر و زیربنای آن 2216 متر می باشد.

این مسجد به دستور حسن علی خان ملقب به نصیرالملک که یکی از بزرگان شهرشیراز و از خانواده قوام بود ساخته شد. معماری این بنا توسط محمد حسن معمار و میرزا رضا کاشی گر صورت گرفته است اما شیشه ها و پنجره های جادویی این سازه توسط دو نجار بزرگ شیرازی به نام های محمد جعفر و استاد محمد رحیم صورت گرفته است. این مسجد دارای یک ورودی اصلی با دری چوبی و طاقی بلند می باشد که در سقف آن با کاشی های هفت رنگ جذاب پوشیده شده است. وقتی داخل شدیم با هشتی روبه رو می شویم که بعد از عبور از آن با صحنی با صفا و حوضی در وسط آن مواجه می شویم. همچنین این مسجد دارای دو شبستان شرقی و غربی می باشد. شما می توانید بلیط ارزان هواپیما تهران شیراز خود را از سایت اس چارتر دریافت کنید و به این مسجد سفر کنید.

بازدید : 5
دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 زمان : 13:37

بازدید از کشتی یونانی

کشتی یونانی سالانه پذیرای بسیاری از گردشگران است، زیرا شاخص ‌ترین جاذبه جزیره کیش محسوب می ‌شود. شما می توانید با کمتر ازسه دقیقه بلیط چارتر بندرعباس کیش را از سایت آس چارتر رزرو نمایید.

غروب آفتاب کشتی یونانی کیش

تجربه گذراندن غروب در کنار کشتی یونانی واقعا لذت ‌بخش بوده و فراموش ‌نشدنی است. سعی کنید پایان روز را برای بازدید از این کشتی انتخاب کنید، زیرا غروب خورشید در کنار کشتی یونانی، تصویری به یاد ماندنی و حیرت‌ انگیز برای شما ثبت خواهد کرد که به هیچ عنوان از ذهنتان پاک نمی‌ شود. تماشای غروب از پشت کشتی یونانی، تصویری رویایی و بی ‌نظیر در ذهن شما ثبت خواهد کرد. تلفیق غروب بسیار زیبا و وجود منظره‌ای بی‌ نظیر در کنار این کشتی بزرگ موجب شده که یک صحنه زیبا برای عکسبرداری رقم بخورد؛ بنابراین هنگام بازدید از این کشتی، همراه داشتن یک دوربین عکاسی را فراموش نکنید. تفاوتی ندارد که با گوشی یا دوربین دیجیتالی عکاسی کنید، اما به هر حال توصیه ما به شما این است که تصویربرداری از این منطقه زیبا را به هیچ عنوان از دست ندهید. نورپردازی زیبای خورشید و وجود خاک ‌های قرمز رنگ که از آهن زنگ زده کشتی نشات می‌ گیرد، عکاسی از کشتی یونانی را زیباتر و رویایی ‌تر کرده است. بد نیست بدانید یکی از سوژه‌های جالب ماندگار در کنار کشتی یونانی، یک ساعت به شکل سُکان کشتی است.

اسب سواری و شترسواری در کیش

یکی دیگر از تفریحاتی که گردشگران می ‌توانند در نزدیکی کشتی یونانی و در کنار ساحل تجربه کنند را می ‌توان اسب سواری و شتر سواری دانست که قطعا تجربه تازه ‌ای در زندگی بسیاری از آن‌ها خواهد بود؛ توجه داشته باشید که گردشگران برای استفاده از مراکز تفریحی باید هزینه ‌های آن را پرداخت کنند.

پارک ساحلی کشتی یونانی

یکی از امکانات متنوعی که به دلیل وجود کشتی یونانی در این منطقه احداث شده است، وجود یک پارک ساحلی به مساحت ۶۰ هزار متر مربع بوده که در حال حاضر از تمام بخش‌ های آن به طور کامل بهره‌ برداری نشده است. پارکینگ، محوطه ‌سازی، غرفه کرایه دوچرخه و آمفی تئاتر روباز برخی از مهم ‌ترین قسمت‌ های این پارک به حساب می ‌آیند که تاکنون بهره‌ برداری شده‌اند و قرار است در آینده نه چندان دور امکاناتی همانند کافه، رستوران، غرفه فروش محصولات ورزشی و ایستگاه‌ های کرایه اسکیت هم در اختیار بازدیدکنندگان قرار بگیرد.

بازدید : 5
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403 زمان : 15:22

بندر ماهشهر

کشورمان ایران دارای بنادر مهم و تاریخی بسیار زیادی می باشد، بنادری که از نظر اقتصادی برای کشورمان از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از این بنادر بندر ماهشهر در جنوب استان خزستان می باشد. در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی این بندر تاریخی زیبا و تاریخچه و جاذبه های آن بپردازد تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما ارزان چارتری تهران ماهشهر را به راحتی از این سامانه تهیه نمایید.

تاریخچه بندر ماهشهر

بندر ماهشهر یکی از بنادرمهم و تاریخی در کرانه خلیج فارس و در جنوب استان خوزستان قرار گرفته است، قدمت این شهر به دوره ساسانیان و به سال 231 میلادی بازمی گردد، این شهر در زمان پادشاهی اردشیر اول بنا گردد و این شهر ریشهرنامیده شد. این بندر همچنین بنام های معشور و ماچول نیز معروف بوده است.

آب و هوای بندر ماهشهر

جنوب کشور همانطور که می دانید دارای گرمترین هوا می باشد، بنادر جنوبی که در حاشیه خلیج فارس قرار دارند دارای آب و هوای شرجی مرطوب است، در تابستان ها دمای هوای این شهر تا 50 درجه سانتی گراد نیز می رسد و در زمستان ها به صفردرجه می رسد. دمای هوا در تابستان ها به گرمی بسیارزیادی که دارد، میزان رطوبت و شرجی بودن هوا به صد درصد می رسد که بسیار آزار دهنده است.

بازدید : 5
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403 زمان : 10:59

گنج غار شاپور

جالب است بدانید غار شاپور در دوران خود یکی از مراکز فرهنگی و مذهبی مهم بمار می آمد، و در گذشته ها کحلی ها برای در آمان بودن اشیای گرانبهای خود آنها را در غار مخفی می کردند، با این وجود که خود اشیای گرانبهایی را در غار پنهان می کردند بر این باور نیز بودند که در این غار گمجی گرانبها نیز وجود دارد که هنوز به دست نیامده است. با تهیه بلیط هواپیما ارزان لحظه آخری تهران شیراز در سامانه آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

وضچه‌ها و آب ‌انبارها غار شاپور

در غار شاپور دو آب‌انبار به فاصله 5 متر از هم در انتهای سمت چپ تالار اول غار قرار دارد که عمق آن حدود 1 متر است، این آب انبارها ابعادی حدود 3 در 4 و 2 در 5 متر دارد، که در آن پله هایی وجود دارد که بتوانید به راحتی به آب دسترسی داشته باشند، آب موجود در این آب انبارها از چکه کردن قطره های آب از سقف غار می باشد که آب ساکنین آنجا را تامین می کرده است، در قسمت چپ آب انبارها یم آبشار سنگی زیبایی وجود دارد، که بخاطر آن گودالی بسیار بزرگ به قطری حدود 100 متر وجود دارد که عمق آن به 30 متر می رسد. حوضچه های موجود در غار نمایانگر این است که این غار سکونتگاهی موقت در آن دوره بوده است.

محل ذبح قربانی در غار شاپور

محل ذبح قربانی نیز از دیگر بخش های این غار می باشد، برای رسین به این بخش باید به انتهای غار رفته و از مسیر پرتگاه عبور کنید، و از گودالی نیز بگذرید و به سمت مسیر سربالایی بروید، بعد از گذر از این مسیرها به دالانی وسیعی خواهید رسید که حدود 40 متر تا سقف، بلندی دارد. در این قسمت در طرف چپ گودال بخشی وجود دارد که صاف و دست‌کند می باشد، این بخش محل ذبح قربانی‌ها می باشد.

بازدید : 5
شنبه 29 ارديبهشت 1403 زمان : 13:21

ساحل مرجانی روستای درک

ساحل های مرجانی روستای درک نیز نزدیک به ساحل شنی قرار دارد. و از زیباترین ساحل های این منطقه می باشد، که شما می توانید انواع سنگ های مرجانی را در این ساحل ببنید. با تهیه بلیط چارتر تهران زابل از سایت آس چارتر سامانه خرید بلیط چارتر پرواز از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

غروب در ساحل روستای درک

یکی از زیباترین مناظری که بسیار دیدنی و جذاب می باشد، دیدن غروب آفتاب در ساحل زیبای دریا می باشد، در درک نیز شما می توانید بر روی رمل‌های کویری بنشینید و به خورشیدی در پایین رفتن در آب دریا نگاه کنید. و از دیدن این منظره زیبا لذت ببرید.

شب های روستای درک

از زیباترین مناظر بکر در کویرها پایین آمدن ستاره‌های آسمان کویر در شب می باشد، که انگاری می توانید از نزدیک آنها را لمس کنید، سکوت شب‌های کویر همرا با صدای امواج دریا و وجود ستارگان درخشان در کنارهم منظره ای فوق العاده ای را تشکیل می دهند که از دیدن آنها به وجد خواهید آمد.

آفرود در ساحل کویری روستای درک

رمل های شنی مکان مناسبی برای آفرود بازهاست، جایی که می توان با ماشین های آفرود بر روی رمل ها و تپه های شنی رانندگی کنید و از تپه های و رمل های شنی با هیجان زیادی رانندگی کنید و از این تفریح لذت بسیار ببرید.

ورزشهای آبی در روستای درک

یکی از تفریح های جذاب در هر ساحلی، شنا در دریاست که بسیار لذت بخش خواهد بود زیبای و منظره ساحل دریای نیلگون عمان در روستای درک اینقدر خاص و بی نظیر است که نمی توان چشم از آن برداشت، در این ساحل امکاناتی برای شنا و قایق سواری وجود ندارد، ولی اگر به ورزش های آبی علاقه مند هستید می توانید تجهیزات کافی به همراه خود برای موج سواری، قایق سواری و دیگر ورزش های آبی به همراه داشته باشید، و لحظاتی را در این دریای آبی و آرام به تفریح بپردازید. توجه داشته باشید که در ساحل درک غریق نجات و قایق های امداد وجود ندارد به رعایت کردن موارد ایمنی بسیار توجه داشته باشید زیرا درمانگاه و اورژانس با شما کیلومترها فاصله دارد.

بازدید : 5
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 زمان : 14:15

شیرهای سنگی الیگودرز لرستان

از جاذبه های دیدنی لرستان می توان به شیرهای سنگی اشاره کرد، شیر سنگی یا برد شیر یکی از این نمادهای تاریخی در این شهر بشمار می رود، که حدود چهارصد سال قدمت دارند، جالب است بدانید این شیر سنگی ها در گذشته برای در قبرستان برای آراستن گورها روی مزارش نصب می شده و هر فردی که در این قبرستان دفن می شد بنا بر شغلی که داشت نصب می گردید، مثلا فردی شکارچی یا سوارکار بوده بر روی قبر وی نماد شمشیر،نیزه، تمساح یا مرد سواره بر اسب را روی بدنه شیر حکاکی می شد، این گورستان تاریخی در چند سال اخیر توسط عوامل انسانی به دلایل مختلف دچار تخریب شده است.

دشت لاله های واژگون الیگودرز لرستان

در دامنه کوه زاگرس و ۳۵ کیلومتری شهر الیگودرز دشت دالانی با وسعتی حدود ۲۹۰۰ هکتار قرار دارد، این دشت دالانی پوشیده شده از کمیاب ترین گل های دنیا به نام لاله‌ واژگون یا سوسن چلچراغ که از زیباترین منظره ‌های طبیعی در غرب کشور بشمار می رود، دشت لاله های واژگون الیگودرز بخشی از منطقه‌حفاظت شده اشترانکوه می باشد. این گل های زیبا بنام اشک مریم نیز شهرت دارند که نام آن در فهرست آثار طبیعی ایران به ثبت رسیده است.بلیط هواپیما عسلویه مشهد را از سایت اس چارتر رزرو کنید.


بازدید : 5
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 زمان : 11:54

غارهای آجانتا

هند کشوری زیبا با جاذبه های شگفت انگیز که در جنوب قاره اسیا و در ۵۶ کیلومتری از شهر جالگائون قرار گرفته است. این کشور دارای تاریخ و فرهنگ بسیار کهن و غنی می باشد، که قدمت آن به ۳۰۰۰ سال پیش از میلاد‌ می ‌رسد. در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی غارهای آجانتا از تاریخی ترین جاذبه های دیدنی و منحصربفرد کشور هند بپردازد. تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما خارجی ارزان چارتر تهران دهلی را از این سامانه به راحتی تهیه نمایید.

معرفی غارهای آجانتا

غارهای آجانتا از جاذبه های شگفت انگیز در نزدیکی شهر جالگائون در شیب سنگی دره ای u شکل و در امتداد مسیر رودخانه وگهور می باشد. قدمت این غارها به حدود 200 سال پیش از میلاد باز می گردد. این غارها در واقع معابد بودایی هستند، در این منطقه 30 غار وجود دارد که در هر کدام از آنها مجسمه ها و نقاشی های زیادی وجود داردکه بسیار جذاب و دیدنی می باشد. حدود 28 غار قابل بازدید می باشد اما دو غار دیگر هنوز مسدود می باشد، این غارها در سال 1819 میلادی توسط یک افسر انگلیسی که در حال شکار در این منطقه بود کشف شد، او و مامورانش به طور اتفاقی با این غارها برخورد می کنند. این غارها حدود هزاران سال در زیر درختان انبوه جنگل پنهان بودند، بعد از کشف شدن این غارها افراد سودجویی از سرتاسر دنیا به هند آمدند، در همین بین باستان شناسی به نام جیمز فرگوسن نیز که به تاریخ معماری و عتیقه جات هندی علاقه مند بود توجهش به این غارها جلب گشا و به هند آمد و توانست با اقدامات ارزشمندی که داشت، به بازسازی و احیای نقاشی های داخل غارها بپردازد در این راستا ازعکاس، نقاش و عتیقه شناسی به نام رابرت گیل نیز کمک گرفت. همچنین در سال1875 کپی کردن از نقاشی ها آغاز شد، و در سال های 1909 تا 1911 از تمامی نقاشی های داخل غارها کپی تهیه شد و سال 1856 عکاسی از آن ها آغاز شد و تا امروز ادامه یافته است. جالب است بدانید بخاطر افراد سودجو یکی از باستان شناسان بنام جیمز فرگوس برای جلوگیری از سودجویی این افراد این غارها را شماره گذاری و حفاری کرد و در حفظ آثارباستانی این مجموعه نقش مهمی را برعهده داشته است. این بنا در میراث جهانی یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

بازدید : 0
دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 زمان : 12:13

جاذبه های گردشگری دزفول کجاست

شهرستان دِزفول یکی از شهرستان‌های استان خوزستان در جنوب غربی ایران است. مرکز این شهرستان، شهر دزفول است. شهرستان دزفول انقدر مکان دیدنی دارد که شما می توانید هم سری به اثار تاریخی و هم سری به بازار و سد بسیار زیبای دز بزنید.شما می توانید بلیط چارتری و خرید بلیط ارزان چارتری تهران دزفول خود را از سامانه آس چارتر خریداری نمایید.

آبشار شوی

ابشار شوی یکی دیگر از جاذبه های دیدنی دزفول است که جزوه زیباترین ابشار های ایران است. ارتفاع این ابشار 80 متر است و عرض ان 85 متر و همین باعث شده که این ابشار به یکی ازجذاب ترین ابشار خاورمیانه تبدیل بشود. بهترین زمان برای رفتن به این ابشار فروردین و اسفند است مسیر این ابشار کمی سخت و ناهموار است و اگر می خواهید بروید بهتر است وسایل مورد نیازتان را تهیه کنید. از این رو مسافرانی که قصد سفر به شهر زیبای دزفول را دارند با بلیط هواپیما چارتر مشهد دزفول می توانند به این شهر زیبا سفر کنند.

بازدید : 5
يکشنبه 23 ارديبهشت 1403 زمان : 15:29

کریسمس

در کشورهای اروپایی یکی از اعیاد بزرگ و مرسوم جشن سال نو میلادی می باشد، که به کریسمس معروف است. جشن کریسمس یکی از مهم ترین اعیاد درمیان مسیحیان می باشد، که در سرتاسر جهان برگزار می شود. جشن کریسمس در واقع جشنی است که در آن آیین بر اساس آیین دین مسیح، تولد حضرت مسیح جشن گرفته می شود. در این مقاله آس چارتر به معرفی جشن کریسمس می پردازد. تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمتر از سه دقیقه بتوانید بلیط هواپیما خارجی را از این سامانه دریافت نمایید.

تاریخچه جشن کریسمس

سال نوی میلادی که به اسم نوئل نیز معروف است، تاریخچه ی مشخصی ندارد، اما توسط یکی از مورخان مسیحی بنام توس جولیوس آفریکانوس شرح وقایع جهانی را با توجه به کتب آسمانی و تاریخی و روز ۲۵ دسامبر همزمان با تولد مسیح آغاز کرد، برای اولین بار در روم در تقویم فیلوکالوس مشاهده شد. جشن کریسمس در سال ۳۷۸ میلادی پس از مرگ والنس امپراطور رنگ بیشتری گرفت، در سال ۳۸۱ در قرن 4 میلادی زمان گریگوری نازیانزوس این جشن دیگر برگزار نشد اما در سال 400 میلادی در زمان جان کریستوستوم دوباره این جشن شکل بهتری گرفت وباشکوه تر برگزار شد.

بازدید : 1
يکشنبه 23 ارديبهشت 1403 زمان : 11:18

معرفی کامل فشم تهران

اگر به دنبال یک جای خوش اب و هوا می گردید بهترین پیشنهاد ما برای شما روستای فشم تهران که یک منطقه ییلاقی است می باشد ، این منطقه پر طرفدار که اکثرا ساکنین تهران و مسافران از ان بازدید می کنند در شمال شرق تهران واقع شده است و مکانی عالی برای یک اخر هفته دلچسب و بی نظیر است در ادامه با اس چارتر ارائه دهنده بلیط چارتری هواپیما همراه باشید تا این روستای بکر ییلاقی را به شما معرفی کنیم. اکثر مردم تهران با فشم اشنا هستند و ان را می شناسند ، روستای فشم یکی از مکان هایی می باشد که دارای اب و هوای بسیار خوبی می باشد و همانطور که گفتیم مناسب برای اخر هفته و تعطیلات به همراه دوستان و یا خانواده است. بهترین قیمت پرواز از مشهد به تهران را در آس چارتر سرچ و خریداری کنید.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 71
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 20
  • بازدید کننده امروز : 0
  • باردید دیروز : 11
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 33
  • بازدید ماه : 235
  • بازدید سال : 539
  • بازدید کلی : 539
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی